среда, 2 сентября 2009 г.

Використання Інтернет-ресурсів на уроках інформатики

Використання інтернет-ресурсів перекладає на якісно новий рівень підготовку і проведення уроків, відкриває широкі можливості.
Одна із завдань вдосконалення освіти полягає в тому, щоб озброїти учнів знаннями і навичками використання сучасної техніки.
Задача інформатики як навчального предмету - дати учням основні базові поняття сучасної науки, прищепити навички роботи на комп'ютері в якості користувача, навчити способам індивідуального пошуку інформації та її творчої переробки, а також грамотно працювати з різними носіями інформації.
У сучасних умовах найбільш актуальними стали не навички програмування, а вміння використовувати інформаційні технології в конкретному виді діяльності. Проникнення комп'ютерів у всі сфери життя суспільства переконує в тому, що культура спілкування з комп'ютером стає частиною інформаційної культури людини.
Комп'ютерні технології і, перш за все, Інтернет, не просто ще один технічний засіб навчання, а якісно нова технологія. Специфіка технологій Інтернет полягає в тому, що вони надають величезні можливості вибору джерел інформації та головною перевагою є можливість швидко знайти потрібну інформацію.
Вже давно доведено, що кожен учень по-різному освоює нові знання. Раніше вчителям важко було знайти індивідуальний підхід до кожного учня. Тепер же, з використанням Інтернет-технологій, школи отримали можливість підносити нову інформацію таким чином, щоб задовольнити індивідуальним запитам кожного учня.
Технології, які використовуються для зв'язку учнів з спільнотами та один з одним, можуть зробити процес навчання більш цікавим, що відповідає реаліям сьогоднішнього дня, надаючи потрібну інформацію у потрібний час. Використання сайтів при проведенні уроків інформатики мають свої плюси у порівнянні з традиційною формою проведення уроків.
По-перше, інтерактивність: сайти можна використовувати як у школі, на уроках, так і вдома (при наявності доступу до Інтернету) для самостійної підготовки.
По-друге, Використання Інтернету на уроках підвищує інформаційну культуру учнів і розвиває прагнення використовувати Всесвітню павутину для самоосвіти.
По-третє, це дозволяє використовувати при проведенні уроків більш широку інформацію, ніж та, яка представлена в традиційних джерелах.По-четверте, використання сайту забезпечує оперативність поповнення навчального матеріалу новими відомостями, що з'являються в наукових журналах та інших спеціалізованих джерелах.
При використанні інформаційних ресурсів Інтернет в організації пізнавальної діяльності школярів на уроці і в ході самостійної роботи необхідно враховувати їх вікові особливості, рівень підготовленості та наявні для цього умови. Крім того, мотивація вивчення матеріалу йде більш успішним, якщо перед учнів ставляться конкретні і практично значущі завдання, до вирішення яких залучаються різноманітні інформаційні технології.
Використовувати Інтернет-ресурси можна при проведенні уроків-практикумів. Наприклад, такий урок я провела в 11 класі за темою "Використання Інтернет-ресурсів при роботі з електронними таблицями".
Мета уроку: • формування навичок та вмінь інформаційно-пошукової і групової діяльності; • розширення кругозору учнів.
Завдання, що вирішуються на цьому уроці:
• навчити подавати інформацію в зручній для роботи формі;
• закріпити практичні навички роботи в Інтернеті і з електронними таблицями;
• розглянути раціональні способи пошуку потрібної інформації.

На підготовчому етапі учням було запропоновано підготувати повідомлення про пошукових системах Yandex, Google, Rambler, Aport.
На етапі актуалізації знань і вмінь повторюються основні прийоми роботи з електронними таблицями, правила введення запиту для пошуку інформації в Інтернеті з використанням презентацій учнів.
Потім проводиться лабораторна робота по пошуку інформації про навчальні заклади в Інтернеті (так як це 11 клас), мета якої: • розглянути один зі способів швидкого пошуку необхідної інформації; • відпрацювання вміння знаходити інформацію на задану тему і представляти її в зручній для роботи формі з використанням електронної таблиці.
На етапі узагальнення та аналізу виконаної роботи кожна група представляє результати своєї роботи. Потім йде постановка домашнього завдання і підведення підсумків уроку.

Інтеграція інформатики з іншими навчальними предметами організаційно полегшується тим, що при вивченні розділу "Інформаційні технології" є можливість поєднати вивчення тем, таких як текстові редактори, створення презентацій, використання Інтернет - технологій з темами інших предметів і організувати інтегровані уроки. На таких уроках учні вдосконалюють навички роботи з інформацією (збір інформації з різних джерел, в тому числі залучення Інтернет-ресурсів; відбір і структурування матеріалу, представлення інформації різними способами). Робота над дизайном виховує естетичний смак, підвищує рівень загальнокультурного учнів, стимулює творчість.

1 комментарий: